Last Week in Prostethics

Jag förstår inte riktigt vart tiden tar vägen, vi är redan inne på sista veckan med prostethics och min åttonde vecka här i Los Angeles. Den här veckan kommer vara stressig, helst med tanke på att jag har mitt slutprov redan på torsdag. Men jag fick ut en perfekt appliance tidigare idag så nu kan allt fokus gå till att jobba på insminkning och testmakeup de kommande två dagarna. 
Sen ska jag njuta av att vara klar med den här kursen och börja fundera på vad man ska hitta på i Special FX...
 
Har lekt med pros-aid transfers idag också, sminkat in delarna som vi skulpterade för några veckor sedan. Med lite träning är det här ett perfekt sätt att snabbt få på skador och andra lösa delar som är superlätta att sminka in och sedan vattenresistenta, t.ex. användes de mycket i filmen Passion of a Christ.
Så jag roade mig med att ge Andy ett kulhål i pannan och fick armen
uppskuren som hämnd, en helt vanlig dag på CMS!
 
Kommentera inlägget här: