Savon de Marseille

Idag testade jag för första gången den här olivtvålen från Savon de Marseille som ska vara väldigt bra att tvätta penslar med. Och jag måste säga att jag blev glatt överraskad. Efter att ha provat allt från Mac Cosmetics brush cleanser till Kicks spray rengöring och även alla möjliga sorters shampoon så har jag alltid kommit tillbaka till hederliga enkla Yes diskmedel som verkar va det enda som funkar riktigt bra. Men den här tvålen var ett litet underverk. Ger ett härligt lödder, luktar gott, tvättar snabbt bort även de mest pigmenterade läppstift och ger mjuka fina borstar utan att lämna en oljig yta. Sen känns det himla smidigt att bara kunna skära upp en liten bit och ha med i caset. Jag gillar't!
I tried this olive soap from Savon de Marsielle today to clean my brushes and I liked it a lot. Smells good, cleans everything quickly and makes the brushes soft without leaving an oily residue. Might be the best brush cleanser I've tried! 
 
Kommentera inlägget här: