Cinema Makeup School

Cinema Makeup School ligger i en gammal byggnad på Wilshire Boulevard, Mid-Wilshire/West Hollywood. Skolan har ett antal olika kurser med inrikting på makeup, skulptering, digitala specialeffekter m.m. Programmet jag läser heter Master Makeup Class och är den mest omfattande kursen där det ingår karaktuarsmakeup, prostethics, special fx samt beauty och high fashion. För min del kommer dock upplägget vara lite annorlunda då jag redan läst grunderna i beauty och high fashion.
 
Hittils har jag bara bra intryck och erfarenheter av skolan, den når vrekligen upp till sitt rykte. Bara att vi fick chansen att ha Joel Harlow som lärare första veckan i karaktär sätter ribban väldigt högt. Och den har hållit sig kvar där. Lärarna är alla väldigt duktiga och inspirerande människor och ifall man är lite framåt får man chansen att göra väldigt mycket roliga saker. 
 
Det enda negativa är att tiden går så fruktansvärt fort här. Det känns som att vi började igår och det har redan gått nästan en tredjedel av utbildningen!
Jag är jättenöjd med mitt val av utbildning!
 
Hela härliga klassen!
Mer info om skolan, utbildningarna, hur man tar sig hit som internationell elev etc. finns på deras hemsida www.cinemamakeup.com
Kommentera inlägget här: