First day of ABL

Det var så kul att komma tillbaka till skolan idag och träffa alla vänner, även om det bara var tre veckor så har jag nog ändå saknat det lite. Vi har haft teori hela dagen, gått igenom upplägget för kursen sant en massa info om industrin, agenturer, kända fotografer/makeupartister/modeller etc, etc. Lång dag med en massa info helt enkelt så nu ska det bli roligt att få sätta igång med själva makeupen imorgon.
Att ta sig till och från skolan vilket jag trodde skulle bli ett problem visade dig funka helt okej, förutom att det tog mig ca 2 h hem pga sen buss och mycket trafik. Men man lär sig nog ganska snabbt vilka bussar som går fortast. Väl här hemma har jag passat på att kolla in gymmet, är inte jätteimponerad men det är helt klart funktionsdugligt. Så nu har jag bara förberedelser inför morgondagens lektion att göra ikväll. Trodde aldrig jag skulle säga det här men sjukt vad kul det ska bli att göra klassiska beautymakeuper och high fashion igen. Bilden nedan kommer användas som inspiration minst en gång, så fin!

Kommentera inlägget här: